Friday, April 3, 2009

Kalau Perempuan Tanya... Ada Makna Tersembunyi !

Kalau perempuan tanya : Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi : Siapa yang paling lawa? I ke, budakpompuan tu?

Kalau perempuan tanya : You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi : Jom pi makan. Lapar ni!

Kalau perempuan kata : Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi : Belikanlah untuk I.

Kalau perempuan kata : Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi : Tolong picit kepala.

Kalau perempuan kata : Letihnya hari ni. Malas nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi : Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

Kalau perempuan kata : Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi : I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

Kalau perempuan kata : I suka berkawan dengan you.You baik, memahami bla bla bla...
Makna tersembunyi :Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la. Rasa macam nak jadi awek you je.

Kalau perempuan tanya : You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi : Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau perempuan kata : I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi : Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

Kalau perempuan kata : I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi : Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

Ini cuma contoh saja.



p/s:Betul ke ?

3 comments:

cik wanie said...

wakakakakakaka,
abg zul nie,
kelakarlah,
rasa mcm betul jugak apa yg abg zul ckpkan tue,
wakakakakakakaka...

abg zul,
kim salam kat DIN yer,
gtue plak,
wakakakakakak

Mr Hazizul said...

Wanie

Kalau abg zul sampai salam wanie sure muka dia trus jadi putih berseri !!! hahahahaha

cik wanie said...

abg zul!!!!!!!

x der maknanya tau,
x suka lah digosipkan ngn dia tue,
wakakakakakakakaka...

abg zul nie sama jer mcm angah,
nak merajuk lah mcm nie,
4 saat:P:P:P:P